Campine

01/07/2019

Campine is een beursgenoteerd recyclagebedrijf in Beerse. Zij recycleren industriële afvalstromen om er nieuwe grondstoffen van te maken. Zo ontmantelen zij loodzuur autobatterijen en allerhande loodafval om metalen te recupereren.

Tegelijkertijd is Campine een toonaangevende producent van antimoontrioxide (ATO) en vlamvertragende masterbatches. Door deze duurzame afvalverwerking, verkleinen zijn de afvalberg en zijn zij een prominente speler in de circulaire economie.

PROBLEEMSTELLING :

Vandaag kennen te weinig mensen Campine, zelfs niet de eigen buurtbewoners. Bij de naam Campine denken mensen systematisch aan de melk ‘Campina’.

Campine heeft bovendien geen marketing dienst en dus ‘iedereen en niemand’ was verantwoordelijk voor het marketing-project. Door een gemis aan ownership lopen de verschillende acties vertragingen op.

UITDAGING :

  • image branding naar klanten, (toekomstige) werknemers, aandeelhouders, buurtbewoners en autoriteiten
  • aantrekken goede arbeidskrachten
  • klanten/prospecten overtuigen van hun producten met toegevoegde waarde

SITUATIE VOOR:

Logo + Baseline

Website

AANPAK :

Na het uitvoeren van een marketinganalyse werd een analyserapport met een bijbehorend actieplan opgesteld gebaseerd op de pijnpunten. De coördinatie van het voorgesteld actieplan werd ook toevertrouwd aan Marketing Link.

Een werkgroep Marketing werd binnen Campine opgericht waarvan ook Marketing Link deel uitmaakte.. Alle contacten en onderhandelingen met de externe partners (branding agency, webdesigner, copywriter, fotograaf, videograaf, vertaalbureau, drukker,…) verliepen via Marketing Link die nadien terugkoppelde naar de werkgroep om beslissingen te nemen of goedkeuringen te krijgen.

RESULTAAT NA :

Een totale make-over van positionering, logo en huisstijl.

Restyling logo/baseline

Logo

Embleem

Baseline

Positionering

Iconen

Kleuren

Marketingtools (visitekaartjes, briefpapier, enveloppen, sales & L-mappen, promomateriaal,…)

Company Cards Campine
Sales map Campine

Uniforme huisstijl vastgelegd in huisstijlgids

Brand guide Campine

Fotografie

De beeldtaal van Campine is spontaan en menselijk. Het is een mix van eigen personeel, de werkvloer, de groene omgeving en de producten.

4 video’s (bedrijfsfilm, header video, video/afdeling)

Nieuwe website

Campine website

Heeft ook uw bedrijf nood aan een nieuwe positionering.
Kan u assistentie gebruiken bij uw rebranding?   


Contacteer vandaag nog Marketing Link

OVERIGE CASES