Garage Van Dorpe

01/05/2019
Garage Van Dorpe is meer dan 45 jaar de verdeler van Toyota in de Vlaamse Ardennen. Hun troef is enerzijds het gamma hybride wagens waar Toyota meer dan 20 jaar geleden mee begon en hun degelijke, kwalitatieve bedrijfsvoertuigen. Frank Van Dorpe en zijn echtgenote Leen Vanwambeke runnen hun zaak met passie, eenvoud en enthousiasme.
Garage Van Dorpe

PROBLEEMSTELLING :

Vanuit Toyota België krijgt elke Toyota verdeler een bepaalde regio opgelegd. Zo is Garage Van Dorpe een erkende verdeler voor Ronse en omstreken en wordt er gevraagd om het marktaandeel van zowel personen-als bedrijfswagens te verhogen in deze regio.

AANPAK :

Na eerst een marketinganalyse werd een analyserapport opgesteld. De troeven van Van Dorpe werden duidelijk gedefinieerd en als basis gebruikt voor de toekomstige marketingaanpak.

Er werd ook maandelijkse assistentie gevraagd aan Marketing Link voor het uitwerken van de marketing-en verkoopsstrategie die maandelijks door Toyota België aan de verdelers wordt opgelegd. De aanpak is een combinatie van doelgerichte online marketing met offline marketing.

RESULTAAT :

Special EVENTS

Lancering New Land Cruiser + 20 jaar hybride

Ter gelegenheid van de lancering van de nieuwe Land Cruiser en 20 jaar Toyota als hybride leider, werd een exclusieve Japanse avond georganiseerd met ‘live’ sushi cooking en een Japanse cocktailbar. Klanten en potentiële kopers werden eerst online benaderd met een digitale uitnodiging.  Andere online marketingtools zoals digitale nieuwsbrieven en sociale media werden nadien verder ingezet.

Hybride event

Voor heel wat mensen is het nog onduidelijk hoe een hybride wagen in werkelijkheid werkt. Daarom werd een speciale infonamiddag over hybrides georganiseerd, waarbij de bezoekers verwelkomd werden met koffie en taart. Via online marketing werden klanten en potentiële kopers aangesproken. Wegens succes zal het hybride event in september herhaald worden.

ADVERTENTIES

FB AD’S

OVERIGE CASES