Marketing advies

Marketing Link levert niet alleen theoretisch marketing advies

U bent ongetwijfeld een krak in uw vak, maar bent u dat ook in marketing?

Zwakke schakel

Als ondernemer moet u voortdurend beslissingen nemen. Sommige daarvan moeten snel genomen worden en vaak moet u ook strategische knopen voor de toekomst doorhakken louter gebaseerd op het advies van anderen. U kan immers niet van elk facet in de bedrijfsvoering perfect op de hoogte zijn. Net zoals u ook op het advies van uw boekhouder of sociaal secretariaat vertrouwt, is ook onafhankelijk marketing advies van een specialist ter zake erg waardevol.

Zoals u weet breekt de ketting op de zwakste schakel. Bent u echt bereid om dat risico te nemen?

Marketing advies omvat veel meer dan enkel mooie woorden

Voor onderbouwd marketing advies op maat van uw onderneming én praktische richtlijnen voor de uitvoering ervan kan u op onafhankelijk marketing adviseur Marketing Link uit Ronse rekenen. Meer nog, u kan echt elk facet van uw marketing aan Marketing Link toevertrouwen: een marketing analyse en advies voor verdere optimalisatie, maar ook de implementatie in de praktijk met gebruik van de KMO-portefeuille !

Marketing Link stelt bij voorkeur geen abstracte of louter theoretische marketingplannen op, maar praktijkgerichte en gedetailleerde marketingactieplannen, helemaal op maat van uw onderneming.

“Marketing Link vormt de ontbrekende schakel tussen uw specifieke vakkennis en een doordachte marketing om meer klanten te vinden en te binden en uw bedrijf te doen groeien.”

Enkele concrete voorbeelden

Voor correct marketing advies moet eerst de huidige situatie grondig geanalyseerd worden. Aan de hand van gerichte vragen en beschikbaar cijfermateriaal worden uw huidige inspanningen en de resultaten ervan in kaart gebracht.

Van zodra er een duidelijk beeld is van de actuele situatie en uw specifiekere doelstellingen, wordt de marketing analyse verder geconcretiseerd in een marketingactieplan. Daarin worden alle to do’s, deadlines en kosten duidelijk weergegeven. Een praktische leidraad dus waarmee u aan de slag kan.

Hoe meer publiciteit hoe beter, maar niet elke investering brengt evenveel op. Haalt u wel echt het maximum uit uw marketing budget en kunnen er ergens kosten bespaard worden of met hetzelfde budget meer zichtbaarheid gerealiseerd?

Ook als u niet uw gehele marketing, maar slechts een of enkele onderdelen wil optimaliseren, kan u bij Marketing Link terecht voor marketing advies. Zowel voor een eenmalig project als voor een complexe vraag waar u maar geen pasklaar antwoord op vindt, kan u externe expertise inzetten.

  • Prospectie advies :
    Hoe trekt u meer nieuwe klanten aan? Heeft u al een duidelijke doelgroep bepaling? Welke media zijn best geschikt om nieuwe klanten te adresseren en wanneer en hoe schrijft u prospecten en leads best aan?
  • Branding advies :
    Hoe maakt u van uw merk een bekender en nog sterker merk? Heeft uw onderneming een consequente en typerende persoonlijkheid en hoe wordt uw branding door potentiële en bestaande klanten gepercipieerd?
  • Projectmatig advies :
    U gaat een website laten bouwen of uw eerste beursdeelname staat gepland, maar u heeft geen idee waar te beginnen? U heeft een event gepland en u heeft een duidelijk actieplan nodig waarmee uw medewerkers aan de slag kunnen?
  • Beschikt u over een in-house marketingafdeling of heeft u een marketing assistent in dienst? Marketing Link begeleidt uw medewerkers bij het opstellen van een stappenplan dat ze doorheen het jaar stapsgewijs kunnen implementeren en opvolgen.
  • Of heeft u een idee in gedachten en wil u dat even aftoetsen? Gebruik Marketing Link gerust als klankbord om te brainstormen of bijkomend advies in te winnen.
  • Een eerlijke mening en second opinion van een onafhankelijke buitenstaander nodig?

Benieuwd wat Marketing Link over uw marketing kan vertellen?
Hoe Marketing Link verder te werk gaat kan u hier nalezen of
maak meteen een afspraak voor een vrijblijvend kennismaking.
LET’S MEET