Marketingkosten

15/12/2018

Minder marketingkosten en toch meer resultaat? Het kan!

Natuurlijk wil u marketingkosten besparen, maar u stelt zich de vraag, waar en hoe ?

Maximale winst creëren met zo weinig mogelijk kosten. Dat is de essentie van een gezond financieel beleid en efficiënt ondernemerschap. De marketingkosten komen daarbij maar al te vaak als eerste in het vizier. Een logische keuze, want het zijn inderdaad geen kosten die een onmiddellijke impact hebben op de dagelijkse werking en omzet, maar eerder op lange termijn resultaat opleveren.

1. U doet zelf aan marketing, maar…

Veel ondernemers willen besparen op het marketing budget door zelf meer marketing gerelateerde taken op zich te nemen. Resultaat?

  • Veel onnodig tijdverlies, want professionele marketing specialisten krijgen de klus vaak sneller geklaard. En time is money, nietwaar?
  • Marketing is een snel evoluerende business waar toch enige gespecialiseerde kennis voor vereist is.
  • Frustratie, want de verhoogde inspanningen leveren vaak geen merkbaar resultaat op.

2. U schakelt verschillende marketing specialisten in

U beschikt niet over de nodige tijd en kennis om zelf uw marketingplannen te realiseren en doet beroep op externe specialisten? Slim gezien, maar wie stuurt al deze verschillende partners aan?

Voor een nieuwe website heeft u bijvoorbeeld niet 1 partner nodig, maar meerdere!

  1. grafische vormgever om uw nieuwe huisstijl te ontwikkelen (logo, look & feel, huisstijlrichtlijnen,…)
  2. webdesigner voor het ontwerp van de site
  3. SEO copywriter voor het schrijven van zoekmachinevriendelijke web teksten
  4. fotograaf als u eigen beeldmateriaal wil gebruiken in plaats van aangekochte stockfoto’s
  5. videograaf om uw boodschap ook via vlogs, filmpjes en testimonials kracht bij te zetten
  6. eventueel SEA specialist om website ook via betalende Adwords campagnes te promoten
  7. social media expert om bezoekers naar uw website te lokken via Facebook, Twitter,…
  8. IT’er om de hosting, domein registratie, mailbox instellingen, beveiliging enz… te regelen
  9. …?

Gaat u écht zelf voor elke discipline meerdere offertes opvragen en vergelijken om 1 totale kostprijs voor de nieuwe website te becijferen?
En gaat u ook zelf al die verschillende partners briefen, aansturen en hun werkzaamheden en planningen opvolgen?
Heeft u daar de tijd en de kennis voor ?
 

3. U doet beroep op een ervaren marketeer met kennis van zaken

Net zoals u voor een nieuwbouw project beroep doet op professionals met kennis van zaken, is het ook verstandig om een ervaren freelance marketing coördinator in te schakelen om uw marketingplannen op te volgen.

  • Via een grondige kosten baten analyse wordt het huidige marketing budget bijgestuurd en geoptimaliseerd. Zo bent u zeker dat alle marketingkosten maximaal effect opleveren.
  • U verliest geen onnodige tijd en u kan u ten volle focussen op uw kernactiviteiten. Dat levert een dubbele tijdsbesparing én minder stress op.
  • Dankzij consistente en herkenbare bedrijfscommunicatie wordt het vertrouwen van potentiële klanten vergroot. Die zal nog sneller overtuigd worden om uw product of dienst aan te kopen. U bespaart dus ook tijd in het prospectie- en verkoopproces.

Voor doeltreffende marketing is consequentie en herhaling cruciaal.
Daarom is een doordacht marketing(actie)plan onontbeerlijk.
Plannen, opvolgen en bijsturen dus
 

Hoeveel die freelance marketing coördinator u zal kosten?

De kostprijs om een freelance marketeer in te schakelen, is lang niet zo hoog als u zou vermoeden. Zeker als u de kosten voor freelance marketing coördinatie vergelijkt met de personeelskosten om een fulltime marketing manager aan te werven, zal u aardig opkijken.

  • U betaalt enkel voor gepresteerde uren, niet voor andere personeelskosten.
  • Geen ingewikkelde contracten en verplichtingen, wel een flexibele samenwerking op afroep of op lange termijn.
  • Geen verhoogde personeelskost, maar een directe kost in uw balans.
  • U beschikt over de expertise van een ervaren senior marketing manager aan een uiterst betaalbaar tarief.
  • Uw freelance marketeer is zelf ondernemer en begrijpt uw bekommernissen perfect.
Marketing Link Erkende dienstverlener KMO-Portefeuille

Via de KMO portefeuille valt de prijs voor marketing advies nog beter mee dan verwacht

Marketing Link is erkend dienstverlener bij de kmo portefeuille voor de pijler advies (erkenningsnummer DV.A220041). Daardoor kan u tot 40% van de marketing advies kosten (met een maximum van 10.000 euro) recupereren via overheidssubsidiëring!

Benieuwd wat Marketing Link voor uw marketingkosten kan betekenen ?
Neem gerust even contact met ons op om een vrijblijvende kennismaking in te plannen en een prijsofferte op maat van uw project te ontvangen. U heeft niets te verliezen en heel wat te winnen.
WAAR WACHT U NOG OP ?