Marketing strategie

01/06/2021

In 4 stappen naar een succesvolle online marketing strategie

Om meer online verkopen of online afspraken te realiseren hoeft u niet per se investeren in online advertenties. Een stapje terugzetten en de basis van uw online marketing strategie eens grondig (her)bekijken, levert maar al te vaak verrassende inzichten en duidelijke actiepunten op. Benieuwd of u het volledige potentieel van uw digitale marketing benut en of er meer in zit?

Rendeert uw marketing niet genoeg? Laat eerst de basis van uw marketing strategie analyseren door Marketing Link en laat u verrassen.

De 4 pijlers van succesvolle online marketing

Succesvolle Internet marketing vereist een aantal pijlers, ongeacht de omvang van de onderneming. Elk van de vier pijlers is bepalend voor het succes van het geheel. Controleert u even dat u geen enkele stap overslaat?

1. Zorg ervoor dat volgende marketing must-have in orde zijn

–> MARKETINGANALYSE MET MARKETINGACTIEPLAN
Hoe gerichter u adverteert, hoe meer resultaat! Start daarom eerst met een grondige marketing analyse waarbij u onder andere de doelgroepen, de unieke troeven en de doelstellingen definieert vóór u aan concrete marketingacties begint.

Voor succesvolle marketing is de volgorde heel belangrijk: eerst denken, dan doen!

–> ZOEKMACHINEVRIENDELIJKE WEBSITE

Tips voor het laten maken van een website

Een professionele bedrijfswebsite is vandaag niet meer weg te denken. Alleen moet die website ook zoekmachinevriendelijk zijn. Elke online zoekopdracht is een verkoopkans en het aantal online opzoekingen blijft steeds toenemen. Zeker sinds Corona… Een website die optimaal vindbaar is in zoekmachines zoals Google biedt bijgevolg een gigantisch potentieel om nieuwe klanten te bereiken.

–> SEO GEOPTIMALISEERDE WEBTEKSTEN

Gaat u een nieuwe website laten bouwen of een bestaande website hernieuwen? Voorzie dan van in het begin SEO optimalisatie om de website optimaal vindbaar te maken. Schakel eventueel een gespecialiseerde SEO copywriter in om website teksten te schrijven rond bepaalde zoektermen. Hoe beter de website vindbaar is in de organische zoekresultaten van Google (SEO), hoe meer bezoekers die aantrekt.

Wat met plagiaat ?
–> HERKENBAAR BEDRIJFSLOGO EN HUISSTIJL

Herkenbaarheid en herhaling zijn bepalende sleutelwoorden in uw online marketing strategie. Om uw boodschap én bedrijfsnaam elke keer opnieuw te doen opvallen, heeft u een herkenbaar bedrijfslogo en een consistent toegepaste huisstijl nodig. 

Voorzie een huisstijlgids waarin interne afspraken rond visuele communicatie duidelijk beschreven staan!

2. Lok zoveel mogelijk bezoekers naar uw website

De must have zijn uitgewerkt? Dan is het zaak om zo veel mogelijk bezoekers naar de website te gidsen. Content marketing is de ideale manier om nieuwe bezoekers aan te trekken én om eerdere bezoekers opnieuw te laten terugkeren. Dit kan op verschillende manieren:

Digitale marketing tips

3. Laat uw bezoekers actie ondernemen op uw website

Veel bezoekers op de website doen belanden is de eerste stap naar meer webshop verkopen of meer afspraken via de website. De grootste uitdaging bestaat erin om die bezoekers effectief (inter)actie te laten ondernemen eens ze op de website beland zijn. Enkele tips om meer conversie te realiseren:

  • vraag bezoekers expliciet om bepaalde acties te ondernemen via call-to-actions
  • maak het invullen van gegevens via online formuleren zo eenvoudig mogelijk
  • vermeld duidelijk waarom de bezoekers een bepaalde actie wil ondernemen

4. Blijf in contact met uw klanten

Blijf ook na de samenwerking of webshop verkoop met de klant in contact, want elk contactmoment is een nieuwe verkoopsopportuniteit! Was de klant tevreden, dan kan dat ene opvolgmoment ook waardevolle mond-tot-mond reclame opleveren.

  • vraag elke klant om een Google review en deel die recensies ook met anderen
  • stuur af en toe een digitale nieuwsbrief of verras met een persoonlijk bericht

Lijkt evident? Doe de test!

Marketing Link bewijst voortdurend hoe belangrijk een  doordachte online marketing strategie is. Maar al te vaak blijkt hoe een frisse blik en helikoptervisie het verschil maken.

Niets te verliezen en veel te winnen
Herkent u bovenstaande uitdagingen of bent u gewoon benieuwd of uw lopende marketingcampagnes nog beter kunnen renderen? Vraag enkele referenties van succesverhalen op of nodig Marketing Link meteen uit voor een vrijblijvende kennismaking.
Ik ben benieuwd!

De laatste marketingtip over Marketingstrategie al gelezen?

Interesse in meer marketingtips ?


Schrijf u meteen in en ontvang het marketingnieuws in uw mailbox.

Powered by WordPress Popup