• 15 maart 2021
  • Algemeen

U rijdt toch ook rond met autoreclame?


Met voertuigreclame geeft u uw publiciteit een ongelimiteerd bereik. Maar hoe doet u uw autoreclame écht opvallen in het straatbeeld, wat zet u wel of niet op de wagens en hoe kan u de nadelen van reclame op auto’s en bedrijfsvoertuigen omzeilen?

Waarom autoreclame een goede zet is

Hoe meer file, hoe meer vreugd !

Hoeveel kilometers leggen uw bedrijfsvoertuigen jaarlijks af en hoeveel uren brengen ze gemiddeld in de file door? Heeft u er al eens bij stilgestaan hoeveel potentiële klanten er op hetzelfde moment onderweg zijn? Autoreclame is dé ideale manier om die te bereiken zonder enige moeite en zonder recurrente kosten. Net daarom is voertuigreclame een absolute aanrader voor zowel kleine als grote bedrijven. Bovendien is autoreclame ongelimiteerd qua regio of bereik, erg doeltreffend en uiterst betaalbaar.

Wat zijn de vele voordelen van autoreclame ?

  • kostprijs autoreclame is fiscaal aftrekbaar
  • onmiddellijk en lange termijn effect
  • uw boodschap wordt effectief gelezen
  • overal inzetbaar zonder regiobeperking
  • verhoogde zichtbaarheid in eigen streek
  • voortdurend resultaat in verkeer & parking
  • eenmalige en betaalbare investering
  • optimale lakbescherming bij car wrap

Partiële auto bestickering of CAR wrapping ?

Bij voertuigbelettering heeft u 2 opties. U kan gepersonaliseerde stickers op uw wagen laten plakken (bv. alleen bestickering op de achterruit) of die volledig laten inpakken (wrappen) met een bedrukte folie.

1

Gedeeltelijke voertuigbelettering

Een partiële bestickering waarbij u bijvoorbeeld alleen autoreclame op de achterruit of op de zijkanten van uw wagen(s) laat aanbrengen, is de goedkoopste optie. Dergelijke stickers zijn snel aangebracht en het prijskaartje valt doorgaans erg goed mee. Bovendien leveren dergelijke autostickers snel en veel resultaat. U leest toch ook wat er op de achterruit van uw voorganger in de file staat?

2

Car wrapping

Een volledige car wrap waarbij de hele wagen wordt ingepakt met een bedrukte zelfklevende folie, is duurder en arbeidsintensiever om aan te brengen, maar zeker ook het overwegen waard. Als de folie verwijderd wordt (bij doorverkoop van de wagen bijvoorbeeld), dan zal de lak van een gewrapte wagen er namelijk opvallend beter uitzien. De meeste car wrap folies zijn immers kras- en carwashbestendig en ook opwaaiend stof zal de lak niet beschadigen. Bovendien zijn er geen kleurverschillen tussen bestickerde en onbestickerde delen.

Kortom, een car wrap biedt meerdere voordelen: eindeloze mogelijkheden qua design dankzij full colour print, maximale visibiliteit én lakbescherming. De optimale staat van de autolak zal de kosten van car wrapping bovendien snel compenseren bij eventuele verkoop. Ook bij leasewagens is de extra lakbescherming dankzij car wrapping een interessante zaak.

Of magneetstickers ?

Werkt u af en toe in onderaanneming en heeft uw opdrachtgever liever niet dat de eindklant uw bedrijfsnaam ziet verschijnen? Of heeft u liever niet dat uw klanten u weten te vinden als u gaat dineren tijdens uw zeldzame vrije tijd ? Ook in deze gevallen kan u inzetten op voertuigpubliciteit.

U kan dan opteren voor magneetstickers. Zo kan u immers uw publiciteit in 1 handomdraai verwijderen als het moet. Meer nog, u kan die magneetstickers niet alleen op voertuigen, maar ook op heel wat andere metalen dragers gebruiken, waardoor uw publiciteitsdrager multifunctioneel inzetbaar wordt. Enige voorwaarde is dat uw wagen proper moet zijn.

Overtuigd ? Aan de slag dan!

Voertuigpubliciteit werkt, maar om uw autoreclame maximaal te laten renderen, houdt u best rekening met volgende aandachtspunten:

Een blikvanger van een design

Mensen zijn visuele wezens. Dit lukt het best met een foto, een logo of een tekening. Een opvallend design en kleurgebruik is bij autoreclame dik ok. Alleen mag de herkenbaarheid niet uit het oog verloren worden. Denkt u er dus aan om uw ontwerp toch enigszins op uw huisstijl af te stemmen?

Wat zet u best (niet) op uw voertuigstickers

Een veel gemaakte fout is om te veel informatie op de autostickers te willen zetten. In de file valt die allemaal nog te lezen, maar wat als de wagen aan volle snelheid rijdt? Less is wel degelijk more! Al zal die kleine typefout ongetwijfeld wél opvallen…

Zijn een volledig adres en telefoonnummer echt noodzakelijk? Alleen de gemeente en een webadres dat men gemakkelijk kan onthouden, zijn misschien een beter idee. Een telefoonnummer onthouden is veel moeilijker dan een simpel webadres, nietwaar?

Een vacature op uw voertuig zetten, is een uitstekend idee. Maar als u jarenlang met diezelfde vacature rondrijdt, is dit meer antireclame dan positieve publiciteit. Tijdig de voertuigbelettering veranderen dus is de boodschap.

Leesbaarheid

Een baseline, slogan of korte opsomming van uw diensten of producten is een goede zaak. Kwestie dat medeweggebruikers weten waarvoor ze uw website willen opzoeken. Zorgt u er alleen voor dat die tekst groot genoeg wordt afgedrukt zodat een bestuurder in één oogopslag uw boodschap kan verwerken.

Keep it clean

Niet alleen wat er op de wagen te zien is, maar ook hoe die ervoor komt, is belangrijk. U zal maar moeilijk potentiële klanten kunnen overtuigen dat u proper werk aflevert, als uw bedrijfsvoertuig onder een dikke laag stof schuilgaat. Voor partiële bestickering kiest u ook best voor kwalitatieve folie en een ervaren beletteraar om die aan te brengen. Zo vermijdt u dat de hoekjes en kantjes van de stickers loskomen en het fraaie uitzicht bederven.

Hoffelijk rijgedrag is een must

Om te vermijden dat uw bedrijfsnaam alleen blijft nazinderen in een negatief daglicht, houdt u zich best aan de verkeersregels als u met autoreclame rondrijdt.

Think before you print !

Eerst een proefdruk vragen en die aan meerdere kritische blikken voorleggen voor u de autoreclame laat aanbrengen, is een absolute must. Een ervaren professional inschakelen een aanrader. Zo bent u namelijk zeker dat de juiste boodschap, duidelijk en doeltreffend wordt overgebracht.

Wat Marketing Link voor uw autoreclame kan betekenen?

Veel ! U kan Marketing Link inschakelen voor een brainstorm sessie en praktisch advies, maar ook het volledige beletteringsproject uit handen geven. Uw freelance marketing coördinator volgt dan het hele project van concept tot en met het plakwerk en de communicatie met alle betrokken partners voor u op.

Blijf op de hoogte!
Marketing Link

Ninoofsesteenweg 302
9600 Ronse


Tel: 055/20 83 58
GSM: 0478/50 46 98
Email: francoise@marketinglink.be

BE 0831.680.077

© Marketinglink 2024