• 15 januari 2021
  • Online marketing

Brengen digitale nieuwsbrieven nog wel op ?


Natuurlijk is digitale nieuwsbrieven verzenden een goede zaak. Als ze doordacht opgesteld worden natuurlijk. Maar heeft u ook al eens overwogen om een mailing per post te versturen? Massacommunicatie per brief biedt ook heel wat interessante voordelen.

Zowel digitale nieuwsbrieven als mailings per post verzenden loont echt de moeite!

Natuurlijk is digitale nieuwsbrieven verzenden een ideale manier om snel, veel prospecten of klanten te bereiken zonder het marketing budget onder druk te zetten. E-mailing biedt trouwens nog veel meer praktische voordelen, maar net in het succes schuilt ook een minpuntje… Doordat we tegenwoordig zoveel mailtjes ontvangen, verdwijnen vaak heel wat newsletters ongelezen in de prullenmand.

Is het dan niet meer interessant om digitale mailings te versturen? Zeker wel, alleen moeten die doordachter dan ooit worden opgesteld om niet ongeopend in de massa te verdwijnen. Even de praktische richtlijnen over geslaagde digitale nieuwsbrieven opmaken en versturen nalezen voor u op VERZENDEN klikt, is zeker niet onverstandig!

De klassieke post mailing is terug van (bijna) weggeweest

Nog niet zo lang geleden verdrongen digitale mailings de klassieke post mailings haast volledig van het toneel. Tegenwoordig worden mailings per brief echter terug heel interessant. Net omdat we te veel ongewenste mails ontvangen, klikken we sneller op de uitschrijflink. Automatische regels verplaatsen e-mails meteen na ontvangst in een mapje “om ooit eens te lezen” of zelfs rechtstreeks in de prullenmand. Maar een tastbare brief in de brievenbus wordt haast altijd geopend.

Ook het psychologische effect van een klassieke brief is niet te onderschatten. Velen verwachten onbewust “belangrijke informatie” juist omdat iemand nog de moeite heeft genomen om een brief samen te stellen en te frankeren.

Voor bedrijven zijn dit uiteraard belangrijke troeven. De boodschap komt aan en dat verhoogt de kans op conversie aanzienlijk.

Laat ons beiden even vergelijken

Digitale nieuwsbrieven verzenden

snelle doorlooptijd

goedkoop massa communicatiemiddel

effect duidelijk meetbaar en toewijsbaar

rechtstreekse links naar website mogelijk

real-life opvolging van aantal clicks, opens, …

snelle melding bij foutieve adressen 

Postmailing versturen

meeste brieven worden effectief geopend

vaak blijven brieven nog even in het zicht “rondslingeren”

mogelijkheid om boodschap in tastbare vorm te verpakken

meestal onbewust gepercipieerd als “belangrijke informatie”

posttarieven aanzienlijk gedaald en degressief bij grotere aantallen

Conclusie?

Beide systemen hebben specifieke voor- en nadelen. Mailings per post winnen steeds meer aan belang. Toch blijven ook digitale nieuwsbrieven interessant mits ze doordacht worden opgesteld. Waarom dus niet de 2 systemen combineren en af en toe ook eens een mailing per brief verzenden?

En wie gaat dit allemaal regelen?

Digitale nieuwsbrieven verzenden en/of brief mailings versturen kan u volledig aan freelance marketeer Marketing Link toevoertrouwen. In samenwerking met verschillende professionele partners wordt het hele proces van concept en ontwerp tot en met de verzending voor u opgevolgd.

Blijf op de hoogte!
Marketing Link

Ninoofsesteenweg 302
9600 Ronse


Tel: 055/20 83 58
GSM: 0478/50 46 98
Email: francoise@marketinglink.be

BE 0831.680.077

© Marketinglink 2024