• 1 Juni 2021
  • Online marketing

Google Mijn Bedrijf optimaal gebruiken


Google Mijn Bedrijf correct en actief gebruiken levert meer op dan u denkt. Kent en gebruikt u alle functionaliteiten van Google My Business al en verzilvert u ook alle bijhorende voordelen?

Google Mijn Bedrijf… gebruikt u dit interessant marketingtool?

Een vermelding op Google Mijn Bedrijf is een must voor elke onderneming. Deze gratis tool van Google combineert interessante functies met aanzienlijke voordelen. Helaas merkt Marketing Link dat nog heel wat bedrijven geen Google account hebben aangemaakt of er veel te weinig mee doen. Zonde, want gratis publiciteit is altijd mooi meegenomen, toch? Kent u alle Google My Business functies al en gebruikt u ze ook?

Wat is Google Mijn Bedrijf?

Google Mijn Bedrijf (Google My Business of GMB) is een gratis tool waarmee bedrijfseigenaars zelf beheren hoe hun bedrijf wordt weergegeven in Google Zoeken en Google Maps. Google gebruikers krijgen dan in één oogopslag belangrijke bedrijfsinformatie zoals adres, contactgegevens, website en openingsuren te zien.

‘‘

Een Google Mijn Bedrijf account vergroot enerzijds de online zichtbaarheid en vindbaarheid van het bedrijf via de Google zoekmachine. Anderzijds geeft een Google bedrijfsprofiel ook toegang tot extra functies zoals Google review management en statistieken.

Wat u allemaal met Google Mijn Bedrijf kan doen?

Veel! Marketing Link lijst enkele interessante functionaliteiten van Google Mijn Bedrijf op. Test u ze binnenkort allemaal uit?

1

Handige bedrijfsinformatie weergeven

Zoekopdracht ‘Marketing Link’
Wanneer klanten uw bedrijfsnaam intypen in het Google zoekvenster verschijnt een enkele GMB-snippet aan de rechterzijde van de zoekresultaten pagina.

Zoekopdracht ‘Marketingbureau Ronse’
Geven klanten een algemene zoekterm met locatie in, dan verschijnt een Google Maps kaartje met meerdere lokale suggesties op de zoekresultaten pagina.

2

Snelste route naar uw vestigingen weergeven

Doordat elk bedrijfsprofiel op GMB gekoppeld is aan de Google Maps functie, volstaat één klik om de snelste route naar de betrokken locatie op te roepen. Omgekeerd kunnen Google gebruikers ook een zoekactie starten vanuit Google Maps door een dienst of product met een locatie in te geven.

3

Google reviews verzamelen en beheren

De gele sterretjes die bij Google Mijn Bedrijf vermeldingen verschijnen zijn super belangrijk. De Google reviews geven visueel weer hoe tevreden anderen over de dienstverlening waren, soms aangevuld met bijkomende tekst en uitleg. Een hoge review score bij een hoog aantal online reviews wekt meteen vertrouwen bij potentiële nieuwe klanten.

4

Tijdelijke posts delen

Iets aan te kondigen? Publiceer berichten, foto’s en visuals via de Google Posts functie in uw GMB-account. Het is een snelle, gratis en doeltreffende manier om promoties, events, vacatures, producten of diensten te delen met Google gebruikers.

Deze berichten omvatten een afbeelding, een beknopte beschrijving en een aanklikbare link. Ideaal om meer bezoekers naar uw website of een specifieke landingspagina te trekken.

5

Statistieken raadplegen

De INZICHTEN functie van Google Mijn Bedrijf bevat een heleboel interessante statistieken. Bijvoorbeeld hoe vaak uw vermelding en posts werden getoond of aangeklikt en op welke tijdstippen.

Last, but not least…

Een bedrijfsaccount aanmaken en vervolledigen op Google Mijn Bedrijf is gunstig voor de online vindbaarheid van uw website in Google zoekresultaten! Uw bedrijf verschijnt gerichter en vaker bij lokale zoekopdrachten. Daarbij hebben gunstige Google review scores ook een positieve impact op de volgorde waarin de bedrijfsvermelding in lokale zoekresultaten voorkomt.

Kortom, het loont dus echt de moeite om uw bedrijf op Google te vermelden met een volledig profiel en tegelijkertijd in te zetten op review marketing!

Liever samen aan de slag?

Laat uw vragen beantwoorden tijdens een vrijblijvend kennismakingsgesprek met
online marketingbedrijf Marketing Link

Blijf op de hoogte!
Marketing Link

Ninoofsesteenweg 302
9600 Ronse


Tel: 055/20 83 58
GSM: 0478/50 46 98
Email: francoise@marketinglink.be

BE 0831.680.077

© Marketinglink 2024