• 1 november 2020
  • Online marketing

Nieuwsbrief onderwerp dat scoort


Uw digitale nieuwsbrieven worden niet zo vaak geopend en gelezen als u zou willen? Een aantrekkelijker nieuwsbrief onderwerp kiezen, is de eerste stap naar een hogere open ratio. Lees alvast deze 8 tips om uw nieuwsbrieven de aandacht te geven die ze verdienen.

Hoe een doeltreffend nieuwsbrief onderwerp kiezen?

U kan deze vraag vast snel beantwoorden en u bent waarschijnlijk in uw hoofd vooral aan het opsommen, wat er NIET in de onderwerp regel mag staan. Dit is het perfecte bewijs dat een aantrekkelijk nieuwsbrief onderwerp kiezen ontzettend belangrijk is voor een doeltreffende e-mailcampagne met écht resultaat. Wat bent u immers met een interessante en leuk geschreven nieuwsbrief als die niet eens geopend wordt?

    8 nuttige tips voor een verleidelijke titel

    1

    Formuleer een vraag

    Het onderwerp van uw nieuwsbrief moet vooral nieuwsgierigheid opwekken. De titel van uw nieuwsbrief als een vraag formuleren, is vaak een eenvoudige manier om dat te doen.

    Maar opgelet: stel een concrete vraag  die aansluit bij de leefwereld en/of interesses van uw klant. Of de nieuwsbrief geopend zal worden, hangt in grote mate af of de klant het antwoord op de vraag wel WILT kennen.

    Voorbeeld :
    Blijven uw digitale nieuwsbrieven ook vaak ongelezen?

    2

    Houd het kort

    Houd er rekening mee dat veel ontvangers uw nieuwsbrief voor het eerst lezen op een mobiel apparaat. Houd de onderwerpregel van uw nieuwsbrief daarom zo kort mogelijk.

    Voorbeeld :
    8 tips voor een gelezen nieuwsbrief 

    3

    Humor en contradictie werken altijd

    Een nieuwsbrief onderwerp kiezen met een vleugje humor, een leuke woordspeling of een schijnbare tegenstelling die de ontvanger toch even doet nadenken, zal de open ratio van uw newsletters zeker ten goede komen.

    Voorbeeld:
    Hoe u bestemmingen wél laat uitkijken naar de volgende newsletter?
    Hoe nieuwsbrieven wél favoriete post worden in de mailbox?
    Uw nieuwsbrief , van “spammend” naar “spannend” met 8 simpele tips

    4

    Durf te cijferen

    Nieuwsbrief titels met getallen spreken meer aan. Let wel: hoe lager het aantal, hoe beter!

    Voorbeeld:
    8 tips om een doeltreffend nieuwsbrief onderwerp te kiezen.

    5

    What’s new ?

    Bepaalde kernwoorden in uw nieuwsbrief onderwerpregel verwerken zoals “nieuws, update, promotie, laatste kans, tijdelijk aanbod, solden, aanbieding, …” kunnen interessant zijn. Maar opgelet! Woorden als nieuwsbrief” en “newsletter” trekken dan weer de aandacht van spamfilters en zijn te vermijden.

    6

    Maak het persoonlijk

    Titels met woorden als “persoonlijke uitnodiging”, “uw aanbod” of “alleen voor trouwe klanten als u”, kunnen hier een slimme keuze zijn.

    7

    Verdeel uw nieuwsbrief in groepen

    Splits de ontvangers van uw nieuwsbrief in verschillende groepen op en pas het tijdstip van verzending aan die groepen aan. Sommige klanten kan u best tijdens de kantooruren mailen en bij anderen zal u meer tijd en aandacht kunnen vrijmaken buiten die uren.

    8

    Varieer

    Verstuurt u regelmatig digitale nieuwsbrieven, dan geeft u die best niet altijd dezelfde onderwerpregel mee. Wissel het onderwerp liever af. Zo blijft de nieuwsbrief titel relevant voor de inhoud van het bericht en vermijdt u dat uw volgende e-mail meteen herkend wordt als “alweer een nieuwsbrief van bedrijf x”.

    Analyseer & optimaliseer

    Meten is weten. De meeste nieuwsbrief programma’s houden de open, click, click-through en bounce ratio’s van uw nieuwsbrieven bij. Zo weet u perfect welke nieuwsbrief onderwerpen, titels en verzendmomenten het best scoren. Gouden informatie voor uw volgende mailing!

    Toch liever uitbesteden?

    Marketing Link analyseert, adviseert en optimaliseert e-marketing campagnes voor allerhande bedrijven. Benieuwd wat een onafhankelijke, onpartijdige en professionele marketeer van uw nieuwsbrieven denkt en wat er eventueel beter kan? Stuur  gerust een mailtje om het vrijblijvend te ontdekken.

    Blijf op de hoogte!
    Marketing Link

    Ninoofsesteenweg 302
    9600 Ronse


    Tel: 055/20 83 58
    GSM: 0478/50 46 98
    Email: francoise@marketinglink.be

    BE 0831.680.077

    © Marketinglink 2024