• 31 december 2020
  • Algemeen

Veel gemaakte marketing fouten


Denkt u ook dat marketing vooral een kwestie is van zoveel mogelijk publiciteit maken? Lees hier hoe Marketing Link dat net iets anders ziet en hoe u de kans op succes vergroot.

U DOET al aan marketing dus u bent goed bezig?

Dagelijks hoor ik ondernemers trots verklaren dat ze al aan marketing DOEN. Daarop antwoord ik steevast dat marketing eerst DENKEN is en dan pas DOEN, wat dikwijls verbaasde blikken oplevert en waarna ik met de glimlach deze gedurfde stelling verder toelicht.

Marketing voeren is niet gewoon zoveel mogelijk publiciteit maken

Veel ondernemers denken ten onrechte dat veel publiciteit maken dé basis is voor geslaagde marketing. Toegegeven, publiciteit maken hoort er zeker bij en hoe meer hoe liever, maar het is niet de ploeg die 20 doelkansen mist die de match wint, maar de andere ploeg die 1 keer scoort, nietwaar?

Anders gezegd, de sleutel tot succes zit hem in trefzekerheid oftewel het doelgericht benaderen van de juiste potentiële klant, op het juiste moment met de juiste middelen. Een evenwichtsoefening die techniek en ervaring vereist en precies de reden waarom een marketingexpert als Marketing Link inschakelen niet onverstandig is.

‘‘

Beschouw Marketing Link als de ontbrekende schakel tussen theorie en praktijk, die u met raad en daad coacht richting meer verkoop.

Een duidelijke visie en slechts 1 doel

Marketing is altijd maatwerk. Bepalen welke media en kanalen best geschikt zijn om uw doelgroep te bereiken en uw boodschap luid en duidelijk over te brengen, is geen sinecure. Daarom gaat Marketing Link eerst uw huidige aanpak analyseren en uw noden en verwachtingen duidelijk in kaart brengen voor nog maar aan de aftrap te denken.

Pas na een grondige marketing analyse wordt een praktisch stappenplan opgesteld  en uitgevoerd. Ook na de implementatie zit het werk er nog niet op. Dan worden namelijk de resultaten en de impact van de inspanningen geëvalueerd en de toekomstige publiciteitsacties aangepast waar nodig. Marketing voeren is nu eenmaal een continu proces in een steeds evoluerende markt en permanente bijsturing is onontbeerlijk.

Durft u een marketing analyse aan?

Als u al een tijdje aan marketing doet, bent u vast wel nieuwsgierig wat uw inspanningen concreet opleveren. Doe de test en nodig Marketing Link uit voor een gratis kennismaking en een  brainstorming. U heeft niets te verliezen en wie weet wordt  u wel verrast met inspirerende ideeën en tips?

Blijf op de hoogte!
Marketing Link

Ninoofsesteenweg 302
9600 Ronse


Tel: 055/20 83 58
GSM: 0478/50 46 98
Email: francoise@marketinglink.be

BE 0831.680.077

© Marketinglink 2024