• 30 november 2020
  • Algemeen

Meer klanten uit eigen streek


Hoe meer klanten uit eigen streek, hoe meer tijd en kosten u bespaart. Lokaal adverteren is dus de eerste stap, maar hoe pakt u dat doordacht én doeltreffend aan?

Lokaal adverteren brengt meer op dan u denkt!

Dat uw klanten dicht bij uw thuis- of werkadres gevestigd zijn, biedt tal van voordelen. U verliest minder tijd in de file, u bespaart op verplaatsingskosten en u kan een snelle service bieden. Om meer klanten uit de buurt aan te trekken, is lokaal adverteren zeker het overwegen waard. Hoe begint u daaraan en waarmee houdt u best rekening? Lees even verder.

    Lokaal adverteren in de praktijk

    Gevelreclame en voertuigbestickering

    Uw bedrijfspand en bedrijfswagens zijn de reclamedragers bij uitstek voor lokale publiciteit. Opvallende gevelreclame, een verlichte etalage en wagenbestickering trekken op regelmatige basis de aandacht van buurtbewoners die allemaal potentiële klanten of interessante doorverwijzers kunnen zijn. Ook buiten de werkuren brengen gevel- en voertuigreclame op. Denk maar even hoeveel kilometers u met uw wagen in eigen streek aflegt voor werk- en privé-verplaatsingen en hoeveel potentiële klanten zo uw voertuigreclame te zien krijgen.

    Offline adverteren

    Offline adverteren biedt interessante opportuniteiten. Flyers bussen in de buurt waar u aan het werk bent, bedrukte werkkledij of uw bestickerde wagen op een goed zichtbare plaats parkeren, kan u telefoontjes opleveren van potentiële klanten die vlakbij gevestigd zijn. Even kennismaken, een offerte maken of een kijkje gaan nemen valt zo gemakkelijk aan te sluiten op de dagplanning waardoor u alweer kostbare tijd en verplaatsingen uitspaart terwijl de klant een snelle service geniet.

    Adverteren in streekmagazines

    Een advertentie in de Streekkrant of lokale magazines is het overwegen waard, maar hou zeker rekening met volgende zaken :

    • Voorzie één duidelijke boodschap.
    • Maak de boodschap duidelijk, opvallend en goed leesbaar door geschikte kleuren, lettertypes en teksthoeveelheid te voorzien.
    • Maak uw campagne interactief en meetbaar door één duidelijke call-to-action toe te voegen. Dat kan bijvoorbeeld een uit te knippen bon of kortingscode zijn.

    Lokale evenementen sponsoren

    Door lokale verenigingen en activiteiten te sponsoren en ook af en toe aanwezig te zijn, zet u uw regionale verankering en betrokkenheid in de verf. De leden, deelnemers en vrijwilligers zullen uw bijdrage zeker appreciëren en sneller de voorkeur geven aan zaken doen met uw bedrijf dan met ondernemingen die hun passie niet delen. Zorg er echter wel voor dat u die sponsoring slim aanpakt zodat de sponsoring geen eenmalige kost, maar een slimme investering wordt. 

    Persoonlijk contact!

    Stel uzelf en uw bedrijf bij voorkeur persoonlijk voor aan potentiële klanten. Dat men een gezicht bij een verhaal kan plakken, komt de herkenbaarheid en herinnering alleen maar ten goede. Beurzen en opendeurdagen zijn ideale gelegenheden om prospecten persoonlijk te woord te staan en te overtuigen.

    Netwerken, ook buiten de werkuren

    Tijdens netwerkevents kan u snel, veel nieuwe contacten leggen. Alle aanwezigen zijn bovendien aanwezig voor dezelfde reden wat drempelverlagend werkt om onbekenden aan te spreken. Ook buiten de werkuren kan u publiciteit maken voor uw zaak. Aan de schoolpoort, in de supermarkt, in de wachtrij aan het loket, … Met een glimlach en een goeiedag geraakt u zo aan de praat.

    Vacatures

    Vacatures zijn doorgaans gericht op werkzoekenden uit een bepaalde streek. U zal die vacatures ongetwijfeld ook net in die regio publiceren. Waarom dus niet een korte voorstelling van uw onderneming aan die vacaturetekst toevoegen? Zo krijgen potentiële werknemers én niet-werkzoekenden meteen uw commerciële boodschap én uw unieke troeven mee.

    Sla de handen in elkaar!

    Werk samen met collega ondernemers uit de buurt een regionale advertentiecampagne of actie uit. Zo kan u de kosten delen, een aantrekkelijke folder of actie creëren en tegelijkertijd een veel groter publiek bereiken. U kan bij de lokale middenstandsvereniging informeren of op eigen initiatief enkele collega ondernemers aanspreken. Een neen heeft u, een ja kan u krijgen en de moeite is zeker niet verloren.

     

    Het spreekt voor zich dat een combinatie van lokaal online en offline adverteren het beste resultaat zal opleveren.

    Haalt u wel het maximum uit uw advertentiebudget?

    Wilt u starten met lokaal adverteren of uw huidige publiciteitscampagnes onder de loep leggen om er meer resultaat uit te halen? Ontdek zelf hoe efficiënt en resultaatsgericht Marketing Link te werk gaat tijdens een vrijblijvende kennismaking .

    Blijf op de hoogte!
    Marketing Link

    Ninoofsesteenweg 302
    9600 Ronse


    Tel: 055/20 83 58
    GSM: 0478/50 46 98
    Email: francoise@marketinglink.be

    BE 0831.680.077

    © Marketinglink 2024