Vergeet uw offline marketing niet
Men heeft vandaag enkel nog de mond vol van online marketing. Overal zie ik advertenties verschijnen met de vraag naar digital marketeers. Ik ben ervan overtuigd dat bedrijven die hun online marketingactiviteiten combineren met traditionele offline marketing als winnaars uit de digitale strijd komen. Welke offline reclame moet toegepast worden ? De ideale mix hangt af van veel factoren zoals uw product/dienst, uw doelgroep, uw budget, uw doel.
Wat zijn de voordelen van offline marketing ?
Mensen ervaren dat u moeite doet
Door een persoonlijke brief te sturen valt uw bedrijf vandaag op tussen al die online berichten. Mensen ervaren dat uw bedrijf de moeite heeft gedaan om hen persoonlijk aan te spreken. Doet u dit aan de hand van een opvallende brief of kaart, prikkelt u des te meer hun nieuwsgierigheid.
Interactie door een persoonlijke benadering
Met een persoonlijke benadering tijdens een netwerkevent, een beurs of op straat krijgen potentiële klanten het gevoel dat ze belangrijk zijn. Oogcontact, een stevige handdruk en een overtuigende elevator pitch zal meer indruk laten dan likes op sociale media.
Uw product valt op
Modelintroducties bij autodealers worden altijd ondersteund door billboards en raamstickers. Door de campagnebeelden zowel online als offline in te zetten, ontstaat er een uniformiteit. De offline marketingtools op de fysieke locatie creëren een koppeling in het hoofd van potentiële kopers en stimuleren de aankoop in het winkelpunt.
Er kan beleving gecreëerd worden
Tijdens een beurs of een opendeurdag kan u uw doelgroep kennis laten maken met uw product of dienst. Dit kan op verschillende manieren. U kan een testrit aanbieden, iemand een gerecht laten proeven, een machine laten uittesten,… Online is dit onmogelijk.
Hoe uw doelgroep bereiken met offline marketing ?
Header 2
U wil interactie met uw doelgroep ?
Dit kan met een persoonlijk contact tijdens een event.
U wil opvallen bij uw klanten?
Verras uw klanten tijdens een verhuis, een verjaardag, een geboorte,…of met een bedankingskaartje.
U wil hier meer over weten?
Contacteer Marketing Link vrijblijvend voor meer info of over de werkwijze.