Kostenberekening

Een marketing manager aanwerven of een freelance marketeer inschakelen?

Op zoek naar de witte raaf?

U zoekt een marketing manager die proactief met u meedenkt, initiatief durft te nemen, een duidelijk en haalbaar actieplan kan opstellen, maar ook de bijbehorende implementatie op zich wil nemen en terwijl ook externe partners en leveranciers wil aansturen en opvolgen? Dat is volstrekt begrijpelijk.

In een kmo onderneming als de uwe heeft u immers nood aan een allround manusje-van-al en aan een profiel met uitstraling en een stevige portie durf. Alleen bent u helaas niet de enige die zo’n gegeerd profiel zoekt en de concurrentie met internationale bedrijven met klinkende namen is bikkelhard op de vacaturemarkt.

Een pas afgestudeerd marketing assistant dan maar? Of neemt u liever geen risico’s als het op expertise en ervaring aankomt? In dat geval is een freelance marketeer inschakelen een betere optie. Zeker als u een samenwerking met Marketing Link overweegt, want dan heeft u een allround marketing manager met maar liefst 25 jaar ervaring ter beschikking om uw gehele bedrijfsmarketing zowel op theoretisch als op praktisch vlak te behartigen. Ook de kostprijs valt trouwens beter mee dan u zou verwachten!

Zullen we even vergelijken?

Rekenvoorbeeld

Hoeveel kost een marketing manager in dienst u jaarlijks?

De totale loonkost van een marketing manager in dienstverband hangt af van verschillende factoren. Het gewenste bruto maandloon, maar ook de gezinssamenstelling spelen hierbij onder meer een rol. In onderstaande hypothetische berekening gaan we uit van een bruto maandloon van 4.500 €.

Let wel, dit is een fictief rekenvoorbeeld en dient derhalve met de nodige omzichtigheid geïnterpreteerd te worden.

4.500,00 € (maandloon) x 13,9 (1 jaar + 13e maand + eindejaarspremie) x 1,33 (sociale zekerheid) = 83.191,50 € bruto jaarloon + maandelijkse kosten voor bedrijfswagen, telefoon, computer,… à ca. 1.000,00 € per maand x 12 maanden = 12.000,00 €

Totale personeelskost op jaarbasis: 83.191,50 € + 12.000,00 € = 95.191,50 €
Maandelijkse personeelskost: 95.191,50 € / 12 = 7.932,63 €

In deze berekening werd geen rekening gehouden met indirecte kosten zoals:

  • Aanwervingskost
  • Loonopslag, bonussen, indexering,…
  • Lagere productiviteit tijdens inloopperiode
  • Sociaal passief en andere kosten voor ontslag
  • Doorgroeimogelijkheden, promotie, …

Hoeveel kost uw marketing outsourcen aan Marketing Link?

Hoeveel het uitbesteden van uw marketingactiviteiten aan Marketing Link precies zal kosten, hangt ook van verschillende factoren af:

  • Wanneer en hoe vaak wenst un freelance marketing assistentie in te roepen: eenmalig, enkele uurtjes per week, een dag per week, meerdere dagen per week,…?
  • Wat is de moeilijkheidsgraad, de levertermijn, de omvang van de job, de duur, … ?
  • Verkiest u een forfaitaire tarifering op projectbasis of werken in regie aan uurtarief?
  • Moeten ook uitvoerende taken door Marketing Link behartigd worden of is er personeel beschikbaar die deze (onder onze begeleiding) kan verzorgen?

Marketing Link overloopt graag uw doelstellingen, verwachtingen en de te voorziene prestaties met u tijdens een kennismakend gesprek voor een offerte op maat van uw project wordt opgemaakt.

Wedden dat de tarieven van Marketing Link beter zullen meevallen dan verwacht en  een aanzienlijk prijsgunstiger alternatief vormt dan de aanwerving van extra marketing personeel?
Marketing Link is bovendien ook een erkend dienstverlener bij de KMO-portefeuille voor de pijler advies. Dit is dus ook mooi meegenomen.

De keuze is aan u

Redenen om voor Marketing Link te kiezen:

  • Met meer dan 25 jaar ervaring en een multidisciplinaire expertise  is deskundigheid verzekerd.
  • U betaalt enkel voor geleverde prestaties. Over ziekte en vakantie hoeft u zich geen zorgen te maken.
  • Outsourcing is een flexibele oplossing. U bepaalt zelf wanneer en hoe lang u samenwerkt met Marketing Link.
  • U hoeft geen rekening te houden met sociale engagementen, payroll, bonussystemen en commissies of ontslagvergoedingen.
  • Door de juiste knowhow in te huren, bespaart u heel wat kostbare tijd, want na het opstellen van een marketingactieplan kan de praktische implementatie quasi onmiddellijk starten.
  • Externe marketing supervisie levert u gemoedsrust. U wéét dat uw marketingactiviteiten in goede handen zijn waardoor onnodige stress vermeden wordt.
  • Marketing Link is een erkende dienstverlener van de KMO-portefeuille voor de pijler advies.

Graag een maatwerk prijsofferte om te vergelijken?
Een prijsofferte aanvragen, kost u helemaal niets. Neem even contact  op voor een gratis kennismaking.
MAAK EEN AFSPRAAK