Expertise

Uw marketing strategie laten analyseren kan verrassende gevolgen hebben

Een marketing analyse loont

De meeste ondernemers stellen een marketingplan op bij de opstart van hun bedrijf, aangezien een overkoepelende marketingstrategie een essentieel onderdeel is van het business plan. Naarmate het bedrijf groeit, is het echter normaal dat men geleidelijk afwijkt van het oorspronkelijke plan. Dit is begrijpelijk, onvermijdelijk en kan zelfs gunstig zijn...

Toch mag men niet vergeten om regelmatig een tussentijdse marketinganalyse uit te voeren om het marketingcommunicatieplan tijdig bij te sturen. Hoe zorgt u er anders voor dat uw marketingstrategie nog steeds in lijn is met de voorop gestelde doelen en met de digitale veranderingen die we vandaag de dag meemaken.

Worstelt u ook met de digitale versnelling?

Uit een onderzoek van VOKA in de afgelopen 2 jaar bij zo'n 2.000 Vlaamse ondernemingen blijkt dat de staat van digitalisering bij de Vlaamse bedrijven, vooral bij kleine ondernemingen, zorgwekkend is. Bijna 7 op de 10 ondernemingen heeft nog geen concreet actieplan voor de digitale verandering. 
Bron  :https://www.vaia.be/nl/blog/de-staat-van-digitalisering-bij-de-vlaamse-bedrijven

Waar knelt het schoentje

Drukbezette ondernemers hebben vaak wél een duidelijk beeld van de globale marketingdoelstellingen, maar niet hoe die vandaag concreet moeten worden ingevuld in de praktijk.

Bedrijven lopen achter op het gebied van digitale transformatie, terwijl is aangetoond dat ondernemingen met een digitale strategie over het algemeen beter presteren.

De voornaamste uitdagingen zijn :

Onvoldoende bewustzijn van de noodzaak van digitale transformatie

Ontbreken van een uitgeschreven digitale strategie

Verouderde website en niet aangepast aan de digitale strategie

Angst voor verandering

Gebrek aan interne expertise 

Financiële beperkingen

‘‘
Bedrijven met een digitale strategie zijn veerkrachtiger, dynamischer en groeien sneller. Al eens overwogen om een klein online marketing bureau in te schakelen?
Françoise Cornette

Nood aan een marketing analyse?

Geen succes zonder plan. Dat is de kerngedachte bij Marketing Link uit Ronse. Daarom start een digitaal actieplan altijd met een grondige marketing analyse van de huidige marketingaanpak en de bijbehorende resultaten. Pas daarna geeft Françoise Cornette advies om een actieplan op te stellen aangepast aan de digitale transformatie. Bovendien is Marketing Link erkend als dienstverlener van de KMO-portefeuille waardoor u 30% subsidie kan krijgen voor het marketingadvies. De reikwijdte van de dienstverlening bepaalt u zelf.

Een marketing analyse interesseert mij

De kosten van een marketinganalyse zijn minimaal als u uitrekent hoeveel u nadien bespaart. Zeker als u Marketing Link uit Ronse inschakelt voor marketing advies, want dan bespaart u dankzij de kmo-portefeuille tot 30%!

Blijf op de hoogte!
Marketing Link

Ninoofsesteenweg 302
9600 Ronse


Tel: 055/20 83 58
GSM: 0478/50 46 98
Email: francoise@marketinglink.be

BE 0831.680.077

© Marketinglink 2024