Expertise

Doordachte online marketing levert meer klanten op

Hoe online marketing succesvol toepassen?

Doeltreffende online marketing is een must voor ondernemers. Zonder digitale alternatieven voor fysieke klantencontacten mist u vandaag meer dan ooit heel wat potentiële omzet. Maar welke digitale marketing tools heeft u hiervoor nodig? Hoeveel budget houdt u vrij voor betaald online adverteren? En hoe laat u al uw online marketing inspanningen renderen?

Lees hier enkele gouden praktijkgerichte optimalisatietips om een succesvolle online marketingstrategie uit te bouwen.

Soms is minder betalen voor marketing rendabeler

1

Eerst denken, dan doen!

Om de juiste marketing tools en strategie te kiezen, is een grondige marketing analyse hét beginpunt bij uitstek. Pas als de beoogde doelgroep, de uitdagingen en de doelstellingen duidelijk omschreven zijn, valt er een gerichte digitale marketingstrategie uit te werken. Enkele vragen die in een professionele marketing analyse zeker aan bod komen:

  • Welke klanten bereiken we nu en wie willen we liever bereiken? Hoe omschrijven we deze buyer persona’s?
  • Wat zijn de geprefereerde online marketing kanalen, taalgebruik en zoektermen van onze beoogde doelgroep?
  • Welke sociale mediakanalen gebruiken we nu, welke zijn overbodig en welke voegen we best toe?
  • Hoeveel investeert u momenteel in digitale marketing en hoe valt dat marketingbudget te optimaliseren?
  • Enz...
2

Voorzie enkele noodzakelijke online marketing tools

Bovenop een gedetailleerde marketing analyse over uw huidige marketingstrategie zijn enkele marketing tools ronduit onmisbaar:

  • Professioneel ogende en gebruiksvriendelijke website of webshop en sociale media
  • Aantrekkelijke content (bv. SEO copywriting, bedrijfsfotografie, video & vlog, ...)
  • Herkenbare huisstijl en bedrijfslogo op elke communicatie 
  • Correcte informatie op gratis tools zoals Google Mijn Bedrijf en sociale mediaprofielen!
3

Trek meer bezoekers naar uw website

De basistools hebben is niet voldoende. Aan u de uitdaging om proactief meer bezoekers naar uw website, webshop, enz... te lokken. Ook voor dergelijke inbound & pull marketing zijn verschillende technieken beschikbaar:

  • Betaald online adverteren (bv. Google Ads, Instagram advertising, Facebook promoties, enz...)
  • Blogartikels schrijven en delen op sociale media met rechtstreekse link naar uw bedrijfswebsite
  • Digitale nieuwsbrieven verzenden (met aantrekkelijk nieuwsbrief onderwerp en boodschap)
  • Enz...
4

Vergroot de conversie

Meer bezoekers op uw website of webshop krijgen, is een goed begin, maar slechts een eerste stap. Om effectieve omzet te genereren, moeten die bezoekers nog concrete acties ondernemen. Een offerte aanvragen, een webshop artikel kopen, een review schrijven, ... Aan u om duidelijk te maken welke actie u van uw lezer verwacht.

Call-to-action buttons optimaliseren, webformulieren gebruiksvriendelijker maken, aantrekkelijke promoties en acties uitwerken, ... Hoe minder kliks u van uw lezers vraagt en hoe meer u te bieden heeft, hoe groter de kans dat ze effectief doorklikken én converteren!

5

Meet, analyseer en stuur bij

Naarmate de interactie op uw digitale marketingkanalen toeneemt, hoe meer cijfermateriaal u ter beschikking heeft om uw campagnes bij te sturen. Een gedetailleerde analyse van de gebruikte zoektermen, bezochte pagina’s, clicks, enz.. via Google Analytics en andere parameters met marketing automation platformen levert waardevolle inzichten op om uw toekomstige campagnes nog meer te laten renderen!

Benut de gratis marketingtools

Het is verbazingwekkend hoeveel ondernemers vergeten om gratis marketingtools te gebruiken terwijl ze gigantische budgetten aan betaalde marketingcampagnes spenderen. Ondanks het gratis karakter, is het bereik en rendement van deze gratis publiciteitskanalen nochtans niet te onderschatten...

  • Werk de profielinformatie op de sociale mediakanalen zoals Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube,  Google Mijn Bedrijf,… volledig bij
  • Zet in op review marketing (bv. Google Reviews) voor onbetaalbare mond-tot-mond reclame
  • Verstuur aantrekkelijke digitale nieuwsbrieven om interactie en herkenbaarheid te stimuleren
  • Verzamel gratis bedrijfsvermeldingen en waardevolle backlinks via persberichten, websites van beroepsverenigingen en zakenpartners, enz...

Investeer in betaalbaar professioneel marketingadvies

Besparen op uw huidige marketingkosten zonder in te boeten op het rendement ervan? Dit kan perfect! Start eerst met een analyse van de huidige marketingkosten en laat u adviseren over potentiële besparingen en tips om uw huidige marketingbudget efficiënter te verdelen.

Online Marketing bureau Marketing Link inschakelen voor online marketing advies, is prima betaalbaar, want de prijs voor marketing advies op maat kan u deels laten subsidiëren door de overheid via de KMO-portefeuille!

Zit er meer in uw online marketing?

Benieuwd hoe uw marketingstrategie optimaal  te laten renderen?
Boek gratis en vrijblijvend een eerste kennismaking met Marketing Link. U heeft niets te verliezen en heel wat te winnen, toch?

Blijf op de hoogte!
Marketing Link

Ninoofsesteenweg 302
9600 Ronse


Tel: 055/20 83 58
GSM: 0478/50 46 98
Email: francoise@marketinglink.be

BE 0831.680.077

© Marketinglink 2024