

Al eens overwogen om een klein marketingbureau in te schakelen?
Een paar jaar geleden was zaken doen via het internet onontgonnen terrein. Vandaag beseffen veel KMO’s maar al te goed dat men op het vlak van marketing maar best goed kan mee zijn en zeker op vlak van online marketing. Niet mee zijn kan vandaag serieuze financiële gevolgen hebben en dat hebben veel bedrijven de laatste maanden zelf ondervonden. Een marketingbureau inschakelen is zeker het overwegen waard.
6 redenen waarom een klein marketingbureau inschakelen een slimme zet is
Onafhankelijk en objectief advies
Onnodig te zeggen dat de bedrijfswereld er vandaag totaal anders uitziet dan 5 jaar geleden en zeker vandaag in het ‘nieuwe normaal’. Hoogtijd om uw bedrijf eens onder de loep te nemen en af te stemmen op de noden van vandaag. Een marketingbureau bekijkt alles met een frisse kijk, van buitenaf en zonder belangenvermenging.
Geen kost maar een investering
Bedrijven investeren te weinig in hun marketingafdeling. Al te vaak wordt dit beschouwd als ‘kosten’ die te zwaar opwegen op de rentabiliteit. Niets is minder waar. Wat is het rendement van werknemers die op marketingvlak hopeloos achteruit geraken ? Een bedrijf met zo’n marketingafdeling gaat drastisch achteruit en prijst zich de komende jaren volledig uit de markt.
Inspiratie door knowhow
U bent als bedrijfsleider een krak in uw vak, maar daarom niet in marketing. Een marketingbureau mét jaren ervaring beschouwt u best als een klankbord dat met u meedenkt en u tot nieuwe inzichten brengt. Dit zorgt niet alleen voor inspiratie, kennis, nieuwe ideeën en moed, maar ook extra omzet en een goed gevoel.
Helikoptervisie
Een marketingbureau brengt alles snel in kaart en denkt mee vanuit de doelstellingen (strategie) van uw organisatie. De verschillende doelgroepen worden onder de loep genomen, de strategie wordt bepaald en er wordt gekeken welke marketingtools succesvol ingezet kunnen worden. De verschillende stappen en tools in het proces worden efficiënt op elkaar afgestemd.
Marketing management
Een marketingbureau met marketing management helpt bij de coördinatie van het marketingactieplan en doet hiervoor een beroep op externe gespecialiseerde bedrijven. Aangezien de doelstellingen van uw bedrijf gekend zijn, gebeurt het aansturen van externe partners zeer efficiënt en is er slechts 1 aanspreekpunt voor ù als ondernemer. Alles gebeurt volgens een welbepaalde werkwijze.
Outsourcing is een flexibele oplossing
- Betaal enkel voor geleverde prestaties
- Bepaal zelf wanneer en hoe lang u samenwerkt
- Bespaar kostbare tijd door de juiste knowhow in te huren
- Ervaar gemoedsrust omdat u weet dat uw marketingactiviteiten in goede handen zijn
- Wees verrast van het voordeel van een marketingbureau (zie rekenvoorbeeld)
Welk marketingbureau kiezen ?
Blijft u op het vlak van marketing alles zelf doen maar ervaart u vandaag dat uw inspanningen te weinig resultaat opleveren?U kan kiezen voor een groot marketingbureau met een grote naam en veel medewerkers of u kan een kleine speler met ervaring zoals Marketing Link inschakelen.

Voordelen van een klein marketingbureau ?
U wil hier meer over weten?
Ontdek het verhaal en de kracht van bezielster Françoise Cornette van Marketing Link hoe zij u perfect kan adviseren.
U weet genoeg en u wil meteen afspreken?